782-361-084 782-361-083 24/7 PRACUJEMY W CAŁYM KRAJU JESTEŚMY POLSKĄ MARKĄ

Fundacja Firmy Rodzinne

Fundacja Firmy Rodzinne

782-361-084 782-361-083

Firmy rodzinne postrzegane są na świecie jako najsilniejsze ogniwa gospodarki, gwarantują rozwój, pewność działania, trwałość przez pokolenia. Powstały często z pasji i determinacji pierwszych właścicieli (dziś często są wielkimi korporacjami, m.in. Auchan, Mars, Wrigley i inne). To właśnie firmy rodzinne (obecnie wielopokoleniowe) zapewniają gospodarce zrównoważony rozwój, kultywują tradycje i kulturę firm nastawionych na długofalowe budowanie wartości. W Polsce etos rodzinnych przedsiębiorstw ukształtował się wraz z przemianami po 1989 roku, a więc 25 lat temu. To również 25 lat przemian gospodarczych i rozwoju firm, także w większości rodzinnych, które nie mając szczególnych przywilejów rozwijały się dynamicznie z uporem i stanowią dziś znaczącą siłę polskiego biznesu.W tym kontekście, biorąc pod uwagę międzynarodowe badania szacujemy, że firm rodzinnych jest w Polsce więcej niż milion, co stanowi około 78% wszystkich zarejestrowanych przedsiębiorstw. Dzisiaj to nie wielkie koncerny, ale właśnie firmy rodzinne stanowią o stabilnym zatrudnieniu w skali kraju.

Organizujemy spotkania

  • tematyczne – dostarczające wiedzy na najwyższym poziomie
  • mentoringowe – spotkania dla firm rodzinnych z liczącymi się przedsiębiorcami
  • seminaria i konferencje

Tworzymy rodzinną społeczność

  • Wydajemy co trzy miesiące biuletyn firm rodzinnych informując o wydarzeniach dotyczących firm rodzinnych, wiedzą i ciekawymi artykułami
  • Rozwijamy projekt sieciowanie.pl
  • Prowadzimy Kampanię społeczną drzewka Firma Rodzinna

Marka drzewko "Firma rodzinna"
Zastrzeżony znak Firma Rodzinna to marketingowy wyróżnik produktów lub usług, pochodzących od firm rodzinnych. Fundacja przyznaje prawo do używania znaku Firmy rodzinne posługując się nim na produktach wyrażają dumę z rodzinności a także informują klientów lub kontrahentów o tym, że są firmą rodzinną.

Cele fundacji

1. Integrowanie i umacnianie firm rodzinnych
Fundacja Firmy Rodzinne jest organizacją bezinteresownie wspomagającą członków rodzin prowadzących firmy rodzinne i będącą reprezentantem ich interesów. Fundacja działa w duchu wzajemnej współpracy i wspierania się firm rodzinnych. Swoje działania kieruje do firm rodzinnych, które chcą mieć wpływ na ich rzeczywistość.

2. Dbanie o bezpieczeństwo rodzin i ich biznesów
Stabilność jaka przejawiają według różnych statystyk biznesy rodzinne jest nieoceniona dla stabilności gospodarki. To nie zbieg okoliczności, że jedna z lepiej radzących sobie gospodarek – Niemcy – biznesami rodzinnymi stoi. Bezpieczeństwo rodzin i ich bogactwa jakim są firmy powinno być priorytetem, ponieważ wpływa korzystnie na długofalowy rozwój gospodarczy kraju.

3. Otwarcie polskich firm rodzinnych na świat
Dzięki powstaniu FBN Poland otwieramy się na doświadczenia i tradycje płynące z zagranicy. Możemy korzystać z wiedzy wielopokoleniowych firm, które przeprowadzały sukcesję nie raz i nie dwa. Spotykamy się, szukamy rozwiązań, korzystamy z gotowych recept, aby uniknąć powielania błędów innych.

4. Wspieranie następnego pokolenia
Polski biznes rodzinny liczy sobie właśnie 25 lat, co oznacza także widmo sukcesji dla wielu z nich. Szczególnego wsparcia potrzebuje młode pokolenie, dlatego za nasza misję przyjmujemy wspieranie go przy pomocy dostępu do wiedzy, warsztatów, szkoleń, staży oraz spotkań na szczeblu krajowym, ja i międzynarodowym.

5. Budowanie świadomości i dumy marki "Firma Rodzinna"
Budowanie świadomości na dwóch płaszczyznach wśród samych firm rodzinnych, aby wiedziały jakie korzyści mogą czerpać z pokazywania klientom i współpracownikom komunikat marketingowy „jesteśmy firmą rodzinną”, a także wśród konsumentów.

Zasady fundacji

Fundacja przyjęła zasady obowiązujące w podobnych organizacjach na świecie. Wszystko to po to, aby budować tak bardzo potrzebny kapitał społeczny wśród firm rodzinnych. Chcemy tworzyć bezpieczne forum wymiany doświadczeń.

  • zaufanie i otwartość
  • szacunek i profesjonalizm
  • aktywny udział
  • zakaz sprzedaży
  • poufność